2006-08-22

kétszázhatvan és feledik bejegyzés - előtüzijáték

helo. kicsit mostanság nem blogoltam, mert csak. leginkább játszottam. csak shotolnimost nemtok belőle, mert nem találom a pendriveom. ha megtalálom, akkor lesz shot is. meg majd blogolok is. leginkább a tüzijátékról. arról a pokoli viharról amit átéltünk. arról amiben többen meghaltak arról, amikor az emberek az életükért futottak és the show must go on, lövik a tüzijátékot, csak igaz, hogy a 100+ km/h-ás szél miatt nem robban fel, vagy a lakóházak/tömeg között robban fel a rakéta. nem is tudom melyik lehet a jobb ha egy több kilós fel nem robbant túlméretezett petárda repül neked 100al, vagy ha lángoló darabkák esnek a fejedre. gratulálok a szervezőknek. nem kis felelőtlenség volt. 2 éve volt mikor ugyanez a társaság felrobbantott egy kamiont és leégetett egy hajot? asszem igen. hány embernekkell még meghalnia, hogy ne ezek nyerjenek? és mi az, hogy csak azért lövik el az összes tüzijátékot, hogy leszámlázhassák??? remélem mindenki tisztában van vele, hogy valszeg nekik így is nyereséges volt és hogy azok a rakéták, amik embereket sérítettek meg, meg lakóházakat rongáltak és stb.stb. mind a mi pénzünkből lettek finanszírozva. na szép napot. majd írok a tapasztaltakról is. minden idők legdurvább aug. 20-a volt. kész pokol.

pic unrelated, bár volt előtte ilyen repülős gedva is. szépvolt jóvolt. arról is lesz 1-2 mondanivalóm. ill. inkább az retek klubról aki közvetítette aug.20-át. najó. talán kapcsolódik a kép a szervezéshez. de ezt mindenkire rábízom, hogy mit gondol :)


bejegyzés vége

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

igazából nem tudom, hogy ezt most tényleg a kormányra kéne-e kenni, abban viszont biztos vagyok, hogy ha valahogy bemondják, hogy húzzatok haza, mert szétbasz a vihar, akkor sokkal nagyobb pánik tört volna ki, még több áldozattal... egyébként azt sem tudom hogyan lehetett volna ennyi embernek közölni a veszély közeledtét, és hogyan lehetett volna hazaküldeni őket.

egyébként ezért nem értem én az embereket. én utoljára tűzijátékon hét éve voltam, és annyira szar volt, hogy azóta többet nem is mentem ki (érdekes módon akkoriban nemhogy tömeg nem volt, mindent kényelmesen lehetett látni bárhol). most vasárnap is grilleztünk a kertben délután, és estére jól bekúrtam, teljesen korrekt volt. az emberek hülyesége az, hogy meg lehet őket etetni, és ilyen nagy tömegeket ki lehet csalni erre (holott állítólag semmivel nem jobbak ezek se). arra meg végképp nem tudok mit mondani, hogy egyes híradások szerint milyen fosztogatások voltak a vihar alatt, a népművészeti vásárt állítólag a földdel tették egyenlővé, és kirakatbetörések is voltak. és itt most nem 10-12 megőrült baromról van szó, hanem százakról.

persze sajnálom a sebesülteket, és együttérzek a holtak családjaival, de van egy olyan gyanúm, hogy itt megint a magyar ember természete, és saját hülyesége az okozója ennek a katasztrófának, és ezúttal _kivételesen_ nem a kormányra mutogatnék. erről a kiszámlázós dologról meg nem is hallottam sehol.

Stoker írta...

na, akkor majd még folytatom az okoskodásom a kövi postomban, ami sztem erről fog szólni.
hozzátenném. ha nem a számla/kifizetés a lényeg, akkor mi másért lőtték fel a rakétákat 100-120km/h-ás szélnél??
majd erről is elmondom még a véleményem. és nem az állambácsira mutogatok, de ha nem ők, akko ki bízta meg ezt a céget? állami ünnepen. azok után amit 2 éve műveltek. és akkor ki szerezte ezt a csókos kft-t. ezek nem tények, csak elmélkedés, de akárki akármit mond, a logika ezt diktálja.
jaés az, hogy a 'Sólyom Laci' előbb nyilatkozik és tesz akármit mint a kormány részéről akárki... nem a táncoslábú miniszeterelnök. AKÁRKI. ezért sem okolom az államot. ez így természetes... nem?
na mind1. majd postolok, nem kommentben írok kisregényt. bár már.. na bbl :)

Konomita írta...

Végülis... én erről az egészről már megírtam a véleményem, de azért azt nem tudom, kire kéne kenni, hogy ez a szájbabaszott vihar percre pontosan a tűzijáték idejére időzítette magát... kíváncsi vagyok, ki rendelte ^˛~

Névtelen írta...

konomita szavaiban van a lényeg. ezért hívják természeti katasztrófának. ez akkor, ott már gyakorlatilag elkerülhetetlen volt. ha nem lövik fel a tűzijátékokat, akkor is ugyanennyi sebesült/halott lett volna. sólyom laci meg legalább olyan elkésett volt a nyilatkozatával, mint gyurcsány.

egyszerűen nem kéne mutogatni senkire, hanem fel kéne dolgozni a történteket, és javítani kéne a károkat. ez az én véleményem.

tipikus magyar mentalitásról tesz tanúbizonyságot ez a post, ugyanez volt péntek este a csápgézán is, nem csoda, hogy az index egy életre megszűntette a kommentelhetési lehetőséget ott. ez az igazán undorító.

Stoker írta...

nézd... te a saját bevallásod szerint otthon voltál becsiccsentve. én pedig a jégesőben 2 méterre nem láttam és átéltem ezt a vihart. és láttam, ahogy az égő tüzijátékdarabok a töbegbe hullanak.
ha nem lövik fel a rakétákat, akkor is ez történt volna?
tévében mondták, hogy a rakéták nem robbantak fel és a környező házakban tettek kárt. nem kizárt, hogy az is vert le cserepeket. az is sebesített nem 1 embert.
ez is megtörtént volna, ha nem lövik fel a rakétákat?
kicsit gondolj bele.
lehet, hogy én tipikusan reagálom le de hidd el, testközelből más átélni ezt, mint a tévéből másnap látni...

Névtelen írta...

Most nem tartok Jelek es Rendszerek kiseloadast, de azt erdemes tudni, hogy az idojaras, mint olyan es nemlinearis, akauzalis, nem-invarians, mondhatni sztochasztikus rendszer. Mivel ez nem sok embernek mond valamit, ezert leegyszerusitem a dolgot: olyan, mintha es rendszernek adnal egy tetszoleges inputot, az outputnal meg kiad VALAMIT. BARMIT. Magyarul: a tuzijatek gyakorlatilag "lefujhatatlan" volt, ugyanis NEM TUDTA SENKI MEGMONDANI, merre fog tartani a vihar, es milyen erossegu lesz. Egy egyszeruen elmeletileg lehetetlen, majd valamikor bebizonyitom. :p
Szal, ha Szombathelyen nagy vihar van, az SEMMIT NEM JELENT. Meg ha Szfehervaron, az sem. Ez egy elore nem lathato termeszeti csapas volt, ami csupan egy veletlen miatt esett pont 21:00 orara. Emiatt a szervezoket, az Orszagos Meteorologiai Szolgalatot, esetleg a kormanyt (AZ EG SZERELMERE, mi kozuk van nekik az idojarashoz?) szidni egyszeruen meggondolatlansag es butasag. Nem tudok ra mast mondani. Btw, IGEN, nem voltam a rendezvenyen (csak a legibemutaton), de anyamek igen. A kocsi mellett 3 meterrel landolt egy 1,5 tonnas fa. Szal jah. Az a helyzet, hogy ez a magyar mentalitas, mindenert a felelosoket keresik, meg OMG A GYURCSANY MIATT VOLT stb. Most nem rad celzok, stoker, hanem egy most meg nem nevezendo partra (ill. partokra): undoritonak tartom, hogy ilyen csapasbol is politikai hasznot probalnak huzni. Na mindegy. Behold, the longest comment on DologBlog. EVAR.

Névtelen írta...

JA ES NEM TUDOK IRNI IGY 3 ORA TAJT, HELO

Stoker írta...

öööö.... előreláthatatlan? oké
csak egy szó. elővigyázatosság. kurvára ismeretlen mi?

Névtelen írta...

Buzik vagytok mind.
én ottvoltam, bőrig áztam. És nevettem barátokkal együtt. Igaz, hogy én csak a szabadság hídnál voltam.

Viszont nem ártana egyeseknek kicsit utánaolvasni a dolgoknak, mielőtt kommentelnek. Az, hogy fel nem robbant rakéták jutottak volna a házak közé, az BS, ezt több hírportálon is megerősítették. Vagyis nem repült be házak közé semmi.
A rakétákat pedig nem 120 km/h-s szélben lőtték. Arra a pár percre, mikor ilyen rohadt intenzíven fújt a szél, megált a produkció. A 80-90km/h pedig nem szokott máshol sem gondot jelenteni - itt sem okozott bajt a durrogás, csak enyhénszólva bunkó paraszt dolog volt folytatni a műsort. A baj csak abban a pár percben volt, mikor 100km/h sebesség fölötti széllökések jöttek. Mellesleg egy ilyen nagy rendezvényen ilyen kis számú emberi sérülés szerintem amúgy is egyenértékű a csodával. Nem kell ahoz vihar sem.

Na de elég ebből, én kurvajól éreztem magam harmadmagammal együtt, miután alsógatyáig áztunk, már nem volt semmi ok a rohanásra sem. Mindenesetre NEVAR 4GET!

Stoker írta...

tudatlan vagyok. elnézést.