2006-06-20

kétszázharmincnegyedik bejegyzés - lemezkritika

van nekem egy barátom aki azthiszi, hogy ír lemezkritikákat meg bulibeszámolókat. meginterjúvol zenei személyeket és ettől lesz jó arc. de mivel mindezt úgy műveli, hogy pénzt kap érte, elnézzük neki ;) flynnről van ugye szó. és tényleg ír ilyen cuccokat több helyre is. azt mondjuk nem értem még mindíg, hogy a külker-online nevezetű nagysikerű cuccba miért is publikált már párat. de végülis sztem csak azért mert máshol nem mehettek le a cikkek, amik már megvoltak és akkor még nem volt meg az a blogja, amire most naponta postol 8 lemezről vagy könyvről, mert ő nem olyan tapló nettard mint pl. én és ő hallgat//olvas kultúrát ;P
jóvanna. már tényleg csak 1 kérdésem lenne hozzád. mégis mi a fenének írsz egy BGF hallgatók által látogatott lapra zenéről mikor azok csak fánkit meg árenbít hallgatnak? (tényleg. nemvicc.)
én ha írnék, akkor tudnék számukra hasznosabb témáról is. de mivel te már publikáltál és még lehet fogsz is, elárulom miről kéne szóljon következő írásod. TEÁRÓL ÉS SÜTIRŐL. NA CSÁ
és akkor most énis írok egy lemezkritikát. ill 2-t az egyiket gyorsan. az új tool albumról. csak röviden annyi, hogy már a 200adik embertől hallom, hogy szavakat nem lehet találni rá, olyan az új tool album és mindenki csak a 'tool' jelzővel illeti. énszerintem meg van rá jelző: szar. de jó értelemben. végig tudtam egyszer hallgatni és nem okozott örömet mikor lejárt a lemez, meg nem akartam hallgatás közben a fejemet pépesreverni a fal segítségével. szal végülis annyira nem vészes. de ez sem fogja többet a helyet foglalni a vinyómon (ill izé.. a polcomon). mostakkor meg jöjjön zene:

MELL - Red fraction
a kicsit magyarúl talán furán csengő nevű japán tehetség új maxija. hogy miért is kéne rá felfigyelni? érdekesen ötvözi a jrockos és a jpops hangzásvilágot. a számban erősen sok torzítás található, melyek egy különös hangzásvilágot biztosítanak a slágernek. főleg hogy a kegyetlen elektromosgitárszólón az énekesnő hangja is torzítva van helyenként. habár elsőre nem tűnik fel mindenkinek, a szöveg angol. azoknak akik már hallottak japánt énekelni kellemes csalódást fog okozni a helyenkent egészen élvezhető kiejtés. a mondanivalója is egyediségéről tanúskodik, melyet majd egy későbbi képen mellékelnék. és hogy én miért illetve hogyan is figyeltem fel erre a zenére? egy japánban jelenleg is futó animációs sorozat (Black Lagoon) nyitózenéjéről van szó, ahol a másfél perces verzió hallható, és már ott felkaptam a fejem, hogy 'ejjha, ez tetszik, ezt bizony be kell szereznem'. megérte várni, de kellett is. a sorozatot április elején kezdték sugározni, míg a maxi még 1 hetes sincs (14-én jött ki japánban).
a cd-n található még 2 track. az instrumentális verzió, ami ideális karaoke alap és egy kellemes 6 perces feldolgozás (G.M.S. remix). ha informátoraim nem hazudtak nekem, megjelent egy DVD-s változat is, melyen valamiféle video is helyt kapott, de míg ezt nem láttam, nem tudok róla nyilatkozni.
a konklúziót levonom helyettetek is, de már ti is tudhatjátok. jó lemezről van szó, és aki szereti az igényes zenét, meg nem sajnálja a pénzt a maxikra, annak mindenféleképp megéri a 10 dollár környéki árat. aki meg nem rajong a maxikért, az vár velem együtt a nagylemezre.

íme az ígért dalszöveg. kattkatt


naszal énis tudok írni okos kritikát :P jó én csak egy szaros blogger vagyok napi 20 látogatóval ne várjatok profizmust; a nagyátlaghoz képest jó vagyok. ÉS? a maxit meg megveszitek, addig meg míg megérkezik a cucc külföldről, meghallgatjátok.

szar volt a post? sztem annyira nem. mi volt velem? kommelmből rábasztam, info2ből átmentem. részletes kifejtés a későbbiekben következik, mert most away, hisz holnap is vizsgázok lol. meg amúgyis

bejegyzés vége

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kar, hogy (imho) a csaj nem nagyon volt tisztában a "You make me violate you" jelentésével. R

flynn írta...

nos. van, aki "kultúráról" ír a blogjára, és van, aki anime rajzfilmekből kivágott képeket postolgat ;)

btw, az első bekezdés frenetikus \m/

Stoker írta...

"anime rajzfilm" FTW. letagadom, hogy ismerlek. nem látszik rajtad a nevelésem :P
btw, igyekeztem és kösz, főleg neked szólt ;)

Konomita írta...

önműködő automata FTW